Dag 17 - Reisverslag uit Bogø By, Denemarken van BertrikKarin - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Bogø By, Denemarken van BertrikKarin - WaarBenJij.nu

Dag 17

25 Juli 2014 | Denemarken, Bogø By

Na het schrijven van het vorige verslagje was het tijd voor relax momentje.
Bertrik zijn boek erbij en ik Rapunzel op het netbookje.
Geronk van motoren ineens.... Er werd geraced met auto's over het parkeerterrein (niet geheel legaal denk ik hihi). Gelukkig duurde dat niet zolang.

Na het bekijken van de zonsondergang lekker in ons bussie gekropen.

Vannacht (geen idee hoelaat het was) werd Bertrik wakker van een knetterend kampvuurtje en vier luidsprekende jongens. Hij mij wakker gemaakt om te overleggen wat de beste tactiek was om te zorgen dat de bus niet in de hens ging, of iets dergelijks wat niet op ons vakantielijstje stond.

Positieve aanpak werd besloten.
Wij met zijn tweeën naar buiten, Nola even in de bus gelaten.

Buiten gekomen werden we direct uitgenodigd om ons te warmen bij het vuur en vroegen ze of ze ons hadden wakker gemaakt. Ze wisten niet dat er iemand sliep (hadden we wel verwacht ;-) ) no problem zeiden wij (beetje kijkend wat voor vlees er in de kuip zat)

Het bleken vier jongens uit de "ghetto " van Malmö. Stoere jongens, stoere verhalen en heel stiekem best aardig.

De nodige alcohol was duidelijk wel genuttigd maar ze hadden niks kwaads in de zin. Dus Nola naar buiten om ze even te begroeten. Knuffeltijd voor Nola ;-) inclusief tongzoen voor 1 van de jongens, die direct de telefoon pakte om zijn hond te laten zien.

Ze lieten foto's zien van waar ze woonden, vertelden over hun buurt, die ze ons graag wilden laten zien, maar bij vier dronken droppies in de auto leek ons dan weer niet zo'n succes ;-)

We hebben een hoop verhalen gehoord over de buitenwijk van Malmö en dat het lastig was aan werk te komen zonder opleiding in Zweden.

Ook Argentinië- Nederland kwam nog even voorbij, 1 van de jongens had een Argentijnse vader. Ze waren niet zo fan van Robben, ik stiekem verteld dat ik bij hem op school had gezeten en ik zijn mening deelde :-P

We moesten nog met 1 op de foto en uiteraard moest er een foto van de vier samen gemaakt. Het shirt van 1 van de jongens vloog uit, anders was het niet gangster genoeg natuurlijk ;-)

Wij vertelden ze dat we weer op bed gingen omdat we de volgende dag weer gingen reizen en wensten ze nog een fijne avond. Zij ons nog veel plezier. En tot onze verbazing... Toen wij de bus weer in gingen, stapten zij ook in de auto en reden weg.

Conclusie: dit was de juiste aanpak
Zij plezier, wij de bus niet in de hens en respect voor onze nachtrust gekregen.

DIE OUDJES VAN TEGENWOORDIG....

De volgende ochtend werd de zee vanaf 8.00 al bezocht door de grijze vroege vogel garde ( mannen en vrouwen van niet nader te noemen leeftijd, wij zouden dan met breiwol vastgeketend op rolators in zee worden geworpen denk ik)

De meeste heel vriendelijk.
Op 1 ( we hebben besloten haar de heks van Zweden te noemen) na.
Deze dame in haar enorme bolide (een Ford Ka om precies te zijn) stuurde zo ruim in (krap in ons geval) dat ze over Nola heen was gereden als Bertrik en ik niet heel hard geroepen hadden.
(even ter indicatie: het parkeerterrein heeft 150 parkeerplaatsen er waren er misschien 10 bezet. En we worden uitgelachen als we onze bus een camper noemen " die is ja niet groter dan een tent" )
De dame stapt uit en in plaats van " ow sorry had ik niet gezien" of iets dergelijks, kreeg ik een preek over dat het een parkeerplaats was en dat ik dan maar niet zoveel ruimte had moeten innemen.

Mijn nekharen gingen overeind.....
Ze rijdt bijna onze hond plat omdat ze met haar " HijLijktGroterDanHijIs" auto 2 plekken nodig heeft om hem te kunnen parkeren....van de 140 vrije plaatsen zoekt madam mikmak deze uit want "god forbit, you have to take two more steps ". En vervolgens als ze bijna iets dood rijden zeggen dat ik teveel ruimte inneem. Hoeveel ruimte had graag gewild?141 plaatsen? Sorry van u kind, moet ze maar niet naast de auto staan wanneer ik wil parkeren. Muts
Bij deze is zij omgedoopt tot de heks van Zweden. :-SS

De Tomtom ingesteld op de parkeerplaats van Mønt Klint en om 10.30 vertrokken.

De reis verliep zeer voorspoedig.

De Sontbrug die Zweden met Denemarken verbind zonder problemen over gekomen. Er stond nauwelijks wind en de wind dat er was kwam van achteren, prettig :-D

13.15 aangekomen bij de parkeerplaats van Mønt Klint Denemarken.

Vanaf daar hebben we een prachtige rondwandeling gemaakt, langs de krijtrotsen, langs de zee over keitjes en kiezels en door het bos.
Heel erg mooi, het zonnetje erbij, heerlijk.

Op de terugweg hebben we nog even boodschapjes gedaan in het dorpje Stege, helaas waren we te laat voor de winkeltjes, die sloten allemaal om 17.00

Voor onze overnachting hadden we een plekje uitgezocht in Bogø op een klein schiereilandje.

Bij café Stalden in Bogø by mochten wij overnachten. Een café, restaurant en Bed and Breakfest.
Wij werden daar ontvangen door Klaus en frau, twee ontzettend gastvrije mensen. 's avonds hebben we daar heerlijk gegeten en ook 's ochtends hebben zij ons ontbijt verzorgd. Heerlijk!!!!
's ochtends konden we na het ontbijt nog even lekker douchen. Dikke aanrader deze plek.

Groetjes met volle buik uit Bogø by