Dag 7 - Reisverslag uit Erfjord, Noorwegen van BertrikKarin - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Erfjord, Noorwegen van BertrikKarin - WaarBenJij.nu

Dag 7

14 Juli 2014 | Noorwegen, Erfjord

Vandaag even heerlijk uitgeslapen in Kinsarvik.

Nola is erg waaks deze vakantie, iedereen die bij de bus in de buurt komt wordt hevig beblaft.

Quote Nola:
*Die bus, ik vindt het maar een lawaai ding, maar hij is wel van mij dus kom er niet in de buurt.
*Die voerbak, ik wil er niet uit vreten, maar tis mijn voerbak dus kom er niet in de buurt.
*Die grote steen aan het water, daar zaten mijn baasjes gisteren op en vanochtend weer, dus van ons. Wegwezen!!!

Conclusie: wij hebben niks te vrezen :-D

Vandaag tussen de fjorden doorgereden richting "sand" erg mooi, maar ook erg smal.
We hebben onze spiegel even laten knuffelen met de uitstekende spiegel (auto+caravan met extra caravanspiegels) van een tegenligger. We pasten dus niet langs elkaar. Gelukkig stonden wij al stil, we stonden namelijk strak tegen de rand van de vanrail, geen centimeter over. Hij reed wel door met een spiegel knuffel tot gevolg. Onze spiegel is nog heel, hoop die van hen ook.

Schade: geen, alleen beetje adrenaline overschot ;-)

Even 10 sec.gewacht en toen weer verder langs de smalle bergweggetjes.
Prachtig!!!!

In Sand aangekomen bij de camperplaats in de haven aan het fjord, blijkt dat je hier sinds dit jaar niet meer mag overnachten.....zonde want wat een mooie plek. Bij de touristoffice gevraagd naar een camperplaats, helaas pindakaas.
Besloten dat we offroad aan het fjord een plek gaan zoeken. Eenmaal aan de rit zaten we toch nog wel een beetje hoog... En aan de rand van een afgrond gaan staan trekt ons toch iets minder...even verder rijden dan maar.
En dan komen we langs een klein haventje in Erfjord. Daar stond al een duitse camper, even gepolst of die bleven slapen. In hun duitse campergids stond dat hier 2, max 3, campers mochten staan.Zij en wij das 2 :-D .
Zij waren van plan in sand te overnachten, dus hebben we ze toch maar verteld dat dat niet meer mocht.

Nu paar uur en 4 campers later staan we hier dus met 6 campers, ben benieuwd of we weggestuurd worden... In iedergeval staat hier vast volgend jaar ook een bordje met ej husbil (campers verboden)

Ik probeer in ieder geval het goede voorbeeld te geven en gooi het rondslingerende afval dat ik tegenkom even in de afvalbak.
Morgen even een paar boodschapjes kopen in het supermarktje in het haventje, dan zijn we vast vergeven ;-) .
Morgen richting de preekstoel. Of morgen of overmorgen gaan we de tocht naar boven maken, beetje afhankelijk van het weer.

Het weer dat overigens super is, alleen vandaag regen gehad onderweg. Temperatuur is heerlijk en dat beetje regen houdt alles mooi groen, denken we dan maar :-D

Groetjes uit Erfjord

• 15 Juli 2014 - 08:03

Christa:

Leuk al die belevenissen, zeker als het steeds goed afloopt. Veel plezier weer vandaag. We zien uit na ar het volgende verslag.

• 15 Juli 2014 - 10:12

Geert Jan:

Hallo Luitjes,

Het is daar inderdaad erg smal. Ik heb het weer in Stavanger bekeken, morgen half bewolkt, donderdag kans op een buitje, maar vrijdag en zaterdag volledig zon, onbewolkt.

Het is een hele klim naar de Prekestolen. Moet wel helder zijn, anders zie je niet veel. Maar ook de wandeling er naar toe is de moeite waard.

Succes met de reis verder op de smalle weggetjes. Veel plezier en hopelijk hebben jullie goed zicht.

Groetjes Geert Jan

• 15 Juli 2014 - 12:24

Geert Jan:

zie nu net dat der eerste vlag die je hebt geplaatst hebt van Egypte is.