Dag 6 - Reisverslag uit Kinsarvik, Noorwegen van BertrikKarin - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Kinsarvik, Noorwegen van BertrikKarin - WaarBenJij.nu

Dag 6

14 Juli 2014 | Noorwegen, Kinsarvik

Dag 6

Vanochtend 9.15 zijn we vertrokken vanaf de parkeerplaats in Gol.

Richting de Hardangervidda gereden, prachtige bergweggetjes maar wel erg smal.

Toeterende en knipperende Noren achter je omdat ze vinden dat je niet hard genoeg de berg af rolt (en 70km per uur is niet hard genoeg ;-) . Maar ja niet iedereen rijdt in een busje die bijna netzo oud is als zijn baasjes. :-D

Hoog in de Hardangervidda hebben we de boterham genuttigd en (jaja) in de sneeuw gespeeld.

Net iets voor de middag zijn we verder gereden naar Kinsarvik, waar we de watervallen van de Husedalen vallei hebben beklommen en bekeken ( dat wil zeggen bertrik alle 4, karin 3)
Ik ben van mening dat mannen enig berggeit bloed door de aderen hebben stromen, de stellen die we onderweg tegen kwamen liepen de mannen vrolijk groetend en huppelend voorop, met daarachter, op gepaste afstand de dames (incl. "de waarom was dit nog maar leuk blik").
Dit was bij ons niet heel veel anders ;-) Bertrik en Nola als 2 berggeiten, hollend naar boven en ik op gepaste afstand, met de tong over de grond sleepend erachteraan. (Maar wel bewapend met fotocamera)

Maar wat een mooie watervallen (stiekem was het echt wel de moeite waard! Maar bij de volgende klim stop ik Bertrik stiekem 30kg extra in zijn rugzak, dan houd ik hem misschien net bij:-P )

Morgen opweg maar de "Preikestolen"(preekstoel) maar nog wel met minstens 1 tussenstop

Slaap lekker
Groetjes uit Kinsarvik

• 14 Juli 2014 - 09:34

Christa:

Goedemorgen Karin en Bertrik,
    wat een fantastisch leuke foto's. Ontzettend veel plezier vandaag en het weer blijft volgens de weergoden ook heerlijk.

• 14 Juli 2014 - 13:41

Geert Jan:

Ja leuk die watervallen he. Zijn we toen ook geweest. Destijds hebben Bertrik en ik ook alleen de vierde watervan bezocht. Willy, Rianne en Rikkert bleven bij nr.3. Ook de Hardangervida is mooi, wijds maar wel fris. Ook onderweg richting de kust nog een aantal watervallen en tunnels, als ik mij niet vergis. Dan kom je uit een tunnel en heb je zo ineens een fjort voor je, prachtig gezicht. Ik ben benieuwt naar de foto's. Een aantal foto's heb je natuurlijk al laten zien. En een aantal per App verzonden. Leuk ook die trollen. Veel plezier verder en een goede reis richting de Prekestolen. Ook langs die weg zijn verschillende interesante watervallen. groetjes uit Hoogezand

• 14 Juli 2014 - 23:31

Bedankt we zullen offeren aan de weergoden ;-) zouden ze het doen voor spaghetti?

Liefs uit edfjord