Dag 2 - Reisverslag uit Svedala, Zweden van BertrikKarin - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Svedala, Zweden van BertrikKarin - WaarBenJij.nu

Dag 2

09 Juli 2014 | Zweden, Svedala

Kopenhagen

Na een prima nachtje, zaten we om 10 uur ingepakt in de bus onderweg naar Kopenhagen.

73km van søro. Plus de rest voor het zoeken naar een parkeerplaats in Kopenhagen.

Na de bus op een P geparkeerd te hebben, vlakbij het centrum, zijn we lopend het centrum in gegaan.

Met wel even zoeken hier en daar, we hadden deze bezichtigen niet echt gepland/voorbereid, hebben we de havenstad bekeken.

Erg druk was het wel, maar langs de kade met al die gekleurde huisjes en boten, gaf dat ook wel weer een erg leuk effect.
Op zoek naar de zeemeermin kwamen we langs vele schepen en terrasjes.

IJs!
Altijd lekker, de Deense dame had mij alleen niet helemaal goed begrepen.... ;-)
Inplaats van 2 ijsjes met ieder 1 bolletje van 2 verschillende smaken, kregen we 2 ijsjes met ieder 2 bolletjes van 2 verschillende smaken. Ze keek al wat vreemd toen ik zei dat het in 1 bakje mocht... Hele boel ijs dus :-P maar wel erg lekker.

2,5 km verderop vonden we de zeemeermin.
Druk bezocht maar prima te fotograferen zonder extra mensen er bij op. ( foto volgt bij wifi)

Toen snel terug hollen naar de bus, want je betaald parkeren in Denemarken van tevoren.( behalve in de parkeergarages denk ik, maar die waren tot max 1,90m hoogte, en aangezien we ons dak toch wel op prijs stellen en een cabrio camper toch niet helemaal ideaal is....hebben we toch maar automaat gezocht ;-) )

Vanaf Kopenhagen vervolgden wij onze richting Malmo.
Daarvoor moesten we over de hele lange brug "Sontbrug", wat een hele uitdaging bleek.
Er stond enorm veel wind, het kostte dan ook erg veel moeite om niet van de brug te waaien.
Spannende kilometers, maar het is gelukt :-D

Vlakbij Malmo, bij het plaatsje "Bara", hadden wij onze 2e slaapplek bedacht.
Erg leuke plek op de parkeerplaats van Torups slot.

Helaas was het dorpje te klein voor een cafeetje die langer op was dan tot 21.00 of wifi.

Dus voor het voetbal kijken terug naar Malmo gereden( de rest willen we het niet over hebben :-( )

Na de wedstrijd terug naar het slot van Torup, waar we op de parking hebben overnacht.

Heerlijk!

Vandaag (dag 3) vervolgen we onze weg richting Gøtenburg, daar in de buurt zoeken we weer een mooie plek, ik hoop bij zee.

Goedemorgen

Groetjes Bertrik, Karin en Nola

• 10 Juli 2014 - 22:03

Man Nijveen:

Toch alles gevonden wat je wilde zien. Vind Nola het wel leuk door een stad te wandelen of is ze dan onrustig. Ik heb voor jou en draaiprut gekocht. Dan weet je het wel. Wel op goede plaatsen overnachten h''e. De groetjes van pama en welterusten.

• 11 Juli 2014 - 08:18

Ja Nola vindt het allemaal prima, maar krijgt natuurlijk ook de nodige aandacht op een terrasje e.d.
    Je mag in Noorwegen en Zweden met de camper overal overnachten, allemansrecht.
    Maar tot nu toe hebben we officiële camperplaatsen gedaan. In de binnenlanden zullen we vast wel keer in de vrije natuur overnachten.

Thnx